De laatste dag in het grijze Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Camille Ferrari - WaarBenJij.nu De laatste dag in het grijze Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Camille Ferrari - WaarBenJij.nu

De laatste dag in het grijze Nederland

Blijf op de hoogte en volg Camille

05 Oktober 2014 | Nederland, Hengelo

Ik kijk naar buiten en zie dat de lucht grauw en grijs is. Het liefst zou ik mij nog even omdraaien, maar vandaag is de grote dag. Dus hup uit bed!
Snel kijk ik op internet om te zien wat voor weer het in Swaziland is. Dat ziet er veel belovend uit, want het is daar op dit moment tussen de 25 en 30 graden. Met deze heerlijke zomerse temperaturen kan ik deze 3 maanden wel volhouden in het prachtige Afrika.

Voordat mijn avontuur begint, moet ik nog 'even' mijn backpack inpakken. Alles ligt al klaar, maar nu moet het nog in die grote rugzak. Topsport op de vroege morgen, zo zou je het kunnen noemen.

Hopelijk vergeet ik niks, want vanmiddag word ik weg gebracht door pappie en mammie naar Brussel om richting het verre Afrika te vliegen.
Ik vlieg om 20.00 uur en ik zal rond 17.00 uur (de volgende dag) aankomen in Swaziland.

De eerste dagen verblijven we in het Krugerpark en hoop ik uiteraard de big five te spotten. Vervolgens begin ik maandag 13 oktober voor 2 weken met mijn vrijwilligerswerk in Ezulwini, Swaziland. Dit zal een sociaal project zijn (les geven, sportactiviteiten organiseren etc), maar de precieze indeling van het project krijgen we ter plekke te horen.
Daarna gaan we een week naar Mozambique om te genieten van de prachtige witte stranden en de warme zon (ik moet natuurlijk wel met een kleurtje terug komen). Daarna gaan we weer naar Swaziland om weer 3 weken vrijwilligerswerk te doen op hetzelfde project.
Na deze weken vertrekken we naar Zuid-Afrika en reizen we langs de Oost en Zuid-kust richting Kaapstad. Hier zal ik vervolgens weer 2 weken vrijwilligerswerk gaan doen in de Townships.

Nu hebben jullie een beetje idee wat ik allemaal ga uitspoken de komende 3 maanden. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte proberen te houden via deze blog en via Facebook. Laten we hopen dat ze daar internet hebben!

Jullie horen snel van mij!

Liefs,
Camille


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Camille

10 weken vrijwilligerswerk doen en reizen in Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika. En als kers op de taart: nog 5 dagen extra in Kaapstad vertoeven.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7719

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 20 December 2014

Vrijwilligerswerk en reizen in Afrika

Landen bezocht: