Foetsie - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Camille Ferrari - WaarBenJij.nu Foetsie - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Camille Ferrari - WaarBenJij.nu

Foetsie

Blijf op de hoogte en volg Camille

25 Oktober 2014 | Swaziland, Ezulwini

Na een week hard werken als vrijwilliger, hadden we het weekend vrij. We besloten om op vrijdagavond het uitgaansleven hier eens te gaan ontdekken. Na wat doodnormale gezelschapsspelletjes in de lodge, vertrokken we naar pub 'n grill. Daar hebben we eerst samen wat gegeten en vervolgens hebben we ons verplaatst naar de dansvloer. Het is gezellig en de mensen hier hebben goeie dansmoves (daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren). Ook wordt je ongeveer 4x op een avond ten huwelijk gevraagd door een willekeurige man of jongen. Geen idee waarom, maar wees gerust mam. Ik kom niet thuis met een trouwring aan mijn vinger haha.

Het was een gezellig avond en dat is de volgende dag ook wel een beetje te voelen.
Echter kunnen we niet de hele dag in ons bed blijven liggen, want om 1 uur staat Wawa alweer klaar om ons mee te nemen voor een weekendje ziplinen in de bergen van Swaziland.
Onderweg snuiven we nog een beetje cultuur, maar sommige van de groep kunnen hier niet echt van genieten haha.
Aan het eind van de middag komen we aan op een prachtige plek en installeren wij ons in onze bungalows. We kijken naar de zonsondergang en daarna gaan we barbecuen.
Uiteraard ligt iedereen vroeg in bed en de volgende ochtend is gelukkig iedereen weer fris en fruitig.

Vandaag staat ziplinen op het programma. Het is een parcour van 12 plateaus, dus 11 lijnen. Je wordt gezekerd aan de lijn en vervolgens stap je van het plateau af en roetsje naar het volgende plateau.

Het is even spannend om van het plateau af te stappen en boven een diep dal te vliegen, maar al snel geeft het een kick.
Na ongeveer een uur hebben we het hele parcour afgelegd en het liefst was ik nog een keer gegaan, maar oké aan alles komt een eind.

De rest van de week staat weer in het teken van vrijwilligerswerk. De morgens geven we les en de meeste middagen zijn we (gedeeltelijk) vrij. Op maandagmiddag besluiten we om even wat te gaan drinken bij Gables, een winkelcentrum. Ik neem wat geld mee en natuurlijk mijn mobiel, want er is gratis wifi. Ik neem een koffie met een stuk chocolade taart, ai ik heb gezondigd. Ondertussen heb ik contact met mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes in Nederland. Lang leven wifi!
We nemen een bus terug naar de lodge. Het zijn kleine busjes waar ongeveer 14 personen inpassen, maar waar er altijd net even wat meer mensen inzitten dan is toegestaan. Zodra ik aankom in de lodge merk ik dat mijn mobiel niet in mijn broekzak zit. Nouja ik zal hem wel ergens hebben neergelegd. Na een half uur heb ik overal gezocht en al snel realiseer ik me dat mijn mobiel waarschijnlijk uit mijn zak is gegleden in het busje.
*piep* wat moet ik nu doen?
We bellen en smsen naar mijn mobiel, maar we krijgen geen gehoor.

De volgende dag blokkeer ik mijn simkaart. Ik heb niks meer gehoord en mijn mobiel is dus niet terug.
Ik hoop dat ik nu een arm gezin blij je gemaakt met een nieuwe mobiel... die gedachte verzacht de pijn misschien enigszins.

De volgende dag doe ik uiteraard ook meteen aangifte bij de politie. Zonder me te hoeven identificeren of een gedetailleerd verhaal te vertellen, kreeg ik een politierapport. Aan het eind moest ik even 10 rand (dat is omgerekend ongeveer €0,70 ) betalen en daarna kon ik gaan.
Wat een avonturen toch weer deze week.

Aankomende week zit ik in het mooie Mozambique. Daar ga ik uiteraard lekker op het hagelwitte strand liggen, genieten van de zon, stappen en veel lol hebben met de groep.

Tot snel!

Liefs,
Camille

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Camille

10 weken vrijwilligerswerk doen en reizen in Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika. En als kers op de taart: nog 5 dagen extra in Kaapstad vertoeven.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7713

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 20 December 2014

Vrijwilligerswerk en reizen in Afrika

Landen bezocht: